آشنایی با خواص مویز
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

همه ما از خواص خوراکی های طبیعی آگاهیم اما کدامیک از ما برای خوردن یک فنجان چای، از مویز به جای شکلات و قند استفاده می کند؟ شکی نیست که قیمت بالای این خوراکی های طبیعی اجازه مصرف زیاد آن ها را به ما نمی دهد. اما وقت آن رسیده که با خوردن مویز ،برای بدن خود ارزش بیشتری قائل شویم.

بیایید برای مدتی کوتاه هنگام چای خوردن، به جای استفاده از قند و شکلات و کیک و بیسکوییت، از چند عدد مویز استفاده کنیم. باور کنید هزینه چندانی ندارد اما میزان خواص مویز در مغز نمی گنجد.

 

مویز چگونه تهیه می شود؟

مویز ،کشمش همان انگور سیاهی است که دانه های درشتی دارد و با چند دانه اش یک معده سیر می شود. این خوراکی خوشمزه و شیرین، از خشک شدن دانه های انگور به دست می آید. در واقع کشمش انگور سیاه را مویز می نامند.

برای تهیه مویز ،ابتدا انگورهای رسیده را دانه می کنند و به دو روش خشک می کنند. یا زیر آفتاب می اندازند و با حرارت آفتاب آن را خشک می کنند، یا توسط دستگاه های خشک کن، آب اضافه آن را می گیرند و آن را به مویز تبدیل می کنند.

در واقع تفاوت مویز با کشمش در اندازه آن است. مویزها بزرگ و گوشتی و کشمش ها کوچک و ظریف هستند.

 

خواص مویز

انگور سیاه مورد استفاده برای تهیه مویز

خواص مویز چیست؟

بیایید کمی درباره خواص مویز با هم صحبت کنیم. درباره اینکه این خوراکی ارزشمندی که خداوند آن را در طبیعت قرار داده، چه خواصی دارد؟ در اینجا به اختصار درباره فواید و خواص مویز صحبت می‌کنیم:

۱- مفید برای دستگاه گوارش:

مویز، فیبر بالایی دارد و برای کسای که مبتلا به یبوست یا دیگر مشکلات روده ای هستند، فوق العاده مفید است. پس کسانی که به مشکلات گوارشی مبتلا هستند، باید مقداری از این ماده ارزشمند و پر فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

۲- غذای مغز:

از آنجا که مویز به عنوان غذای مغز شناخته می شود، برای هوش و قدرت تمرکز به خصوص در کودکان بسیار مفید است. پس بهترین راه برای تمرکز و هوش کودکان، استفاده از این ماده غذایی به عنوان تغذیه در مدرسه است. مویز برای جلوگیری از بیماری آلزایمر یا فراموشی فوق العاده است.

۳- رفع احساس خستگی:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در دوره ای خاص از زندگی تان، پس از بیدار شدن از خوب، احساس خستگی و رخوت کنید. علت این پدیده، کمبود ویتامین می باشد. با خوردن روزانه ۲۰ عدد مویز ،می توانید این ویژگی را در خود از بین ببرید و صبح ها با نشاط بیشتری از خواب بیدار شوید.

۴- تقویت کننده استخوان و دندان ها:

اگر از پوکی استخوان می ترسید یا از جمله افرادی هستید که از خوردن شیر و لبنیات فراری اند، مویز بخورید. با خوردن مویز، کلسیم بدنتان تامین می شود. در نتیجه از ابتلا به پوکی استخوان و کمبود کلسیم در امان خواهید بود.

حالا می خواهیم معجون تقویت استخوان درست کنیم. کافیست یک لیوان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق مرباخوری پودر سنجد و ۱۰ عدد مویز مخلوط کنیم و به عنوان صبحانه بنوشیم. معنای واقعی معجزه را با خوردن این معجون درک می کنید.

۵- مناسب برای لاغری:

برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، مژده ای داریم. شاید برایتان عجیب باشد که مویز با این میزان از کربوهیدرات، چگونه می تواند برای لاغری موثر باشد؟ ما به شما پاسخ می دهیم. فیبر بالای مویز و غنی بودن آن از انواع ویتامین، باعث می شود فرد اشتهای کاذب نداشته باشد. فیبر بالای مویز به شما اجازه خوردن های گاه و بیگاه را نمی دهد. در نتیجه کالری اضافه به بدنتان وارد نمی شود و وزن کاهش می یابد. البته در نظر داشته باشید که میزان استفاده از مویز را محدود کنید.

 

خواص مویز

برخی از خواص مویز

۶- مویز به تقویت قلب و کاهش کلسترول خون کمک شایانی می کند.

۷- مویز سرشار از ویتامین های B, A, E است و منبع مواد معدنی فسفر، پتاسم، کلسیم، امگا۳ و امگا۶ محسوب می شود.

۸- از تصلب شرائین و سخت شدن رگ ها جلوگیری می کند و باعث می شود غلظت خون در فرد کاهش پیدا کند. همچنین، فشار خون را نیز کاهش می دهد.

۹- مصرف مویز به کلیه افراد خصوصا مادران باردار و شیرده توصیه می شود. زیرا عموما فرزندان این مادران، بسیار باهوش و دانا می باشند.

۱۰- خوردن مویز در زمستان، موجب گرم شدن بدن و دوری از سرماخوردگی می شود.

۱۱- انرزی حاصل از خوردن مویز زیاد است و به افراد کمک می کند تا در جریان فعالیت های روزانه سرحال و پر انرژی باشند.

۱۲- مویز تصفیه کننده خون است و سموم بدن را از رگ ها و کبد پاک می کند.

۱۳- خوردن مویز روند پیری را کندتر کرده و در نتیجه جوانی و شادابی پوست را برای مدت بیشتری در بدن حفظ می کند.

۱۴- آهن موجود در مویز ،فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. همچنین، مانع سفیدی مو می شود.

۱۵- مویز داروی کم خونی است و سطح هموگلوبین خون را تا حد زیادی بالا میبرد.

۱۶- مویز برای درمان سردی در روابط جنسی و بهبود نعوظ می شود. همچنین، این ماده ارزشمند برای افزایش اسپرم و شانس تخمک گذاری در زمان بارداری به کار می رود.

۱۷- مویزها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برای جلوگیری از ابتلا به سرطان یکی از بهترین خوراکی ها هستند.

۱۸- مویز یک داروی طبیعی برای بوی بد دهان و پاک کننده باکتری های دندان ها و لثه است.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: